Віра Доленко Перейти до переліку статей номеру 2003:#1
«Золотий Лев» знову прокинувся
 
Золотий Лев
  Золотий Лев  
 


Міжнародний фестиваль «Золотий Лев» ушосте відбувався у Львові в жовтні. Це найбільший театральний форум в Україні, який є ще і членом Європейського театрального форуму й Асоціації міжнародних фестивалів та подій у Європі.

Коли фестиваль «Золотий Лев» був тільки у проекті, визначили і його майбутнє гасло, що незмінне вже 12 років. «Класика — очима експерименту» формує і творче обличчя фестивалю, і спрямованість його пошуків, та й зацікавленість потенційних учасників.

Один із організаторів фестивалю та його незмінний художній керівник і директор — Ярослав Федоришин, засновник Львівського театру «Воскресіння» про особливості цьогорічного каже: «Незважаючи на солідну репутацію, фестиваль вперше відбувається без підтримки Міністерства культури. Впродовж 12 років у різних структурах ми знаходили підтримку. А тепер тільки завдяки допомозі голови Львівської держадміністрації Мирона Янківа та мера міста Любомира Буняка фестиваль і відбувся».

Програма була насиченою і розмаїтою. Вистави відбувалися на всіх театральних майданчиках міста. А крім того — виставки, зустрічі з відомими режисерами та акторами, вуличні вистави, масові театрально-спортивні шоу з феєрверками.

Серед аншлагових вистав – «Гамлет. Сни» Харківського театру ім. Т.Шевченка, «Лев і Левиця» та «Гедда Ґаблер» Молодого театру, «Отелло» театру ім. І.Франка (обидві з Києва), «Наш Декамерон» театру Романа Віктюка (Росія). Успішно пройшли вистави зарубіжних гостей, зокрема Дрезденського театру Олексія Меркушева, польського театру «Баґателя», японського молодіжного театру. Австрійський «Табор» тут вперше, адже йому лише півтора року. Головний режисер Анатолій Глухов вважає: «Останнім часом російська культура викликає неабиякий інтерес. І тому в нашому репертуарі переважно твори російських авторів. Постановки – німецькою. У Львів привезли Чехова. А в планах — Брюсов, Достоєвський».

«Воскресіння» на суд глядачів представив комедію Мольєра «Тартюф». Театр ім.Леся Курбаса — виставу «Марко Проклятий, або Східна Легенда». Вона переконала, що сучасні засоби постановки, художнє та музичне оформлення здатні передати філософську глибину поезії Василя Стуса. Керівник театру Володимир Кучинський наголошує: «Ім’я Курбаса для нас і символ, і ідеал. Проте наш театр зародився як театр методології. А вистави наші – частина методології. Тобто це — науковий підхід до кожного твору і постановки. Кожен час потребує своїх методологій. Головне — зберегти в Україні територію, де можна було б цим займатися. Ми здійснили цікаві проекти і з Єжи Ґротовським, і з Анатолієм Васильєвим. Кожні два роки проводимо міжнародні фестивалі «Театр: метод і практика». Ми спираємося на філософію та світогляд бароко. Звідси і Сковорода, Платон, Достоєвський».

Окрасою театру є Наталка Половинка, яка презентувала «Майстерню пісні». Її моновистава «Квітка-Невіста» (в основі — народні пісні без супроводу) – це монолог жіночої душі. Неповторна звукова палітра її голосу, надзвичайна сила і театральна виразність полонили глядачів. Наталка Половинка: «Я співаю з дитинства. Після консерваторії вчилася вокалу у Ґротовського. Саме у співі я знайшла себе і сенс свого життя. Наш театр — це моє місце народження, це територія, що не поділяється на театр і музику, а існує як могутній духовний та естетичний симбіоз. Наші проекти підтримує МФ Відродження.


Корисні статті для Вас:
 
Зміст форми (короткометражні фільми 32-ї «Молодості»)2003-04-12
 
Діагноз: Тартюф2003-04-05
 
У дзеркалі і задзеркаллі «Молодості»2003-04-05
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2003:#1

                        © copyright 2018